Še dober mesec nas loči do 2016, ko se bodo podjetniki morali obvezno opremiti z davčnimi blagajnami. Davčne blagajne so se sicer lahko uporabljale tudi že v letu 2015, vendar uporaba zaradi enoletnega prehodnega obdobja še ni bila obvezna. Davčna blagajna pa ne bodo obvezne za vse. Poglejmo si, za koga ne.
Za podjetnike, ki uporabljajo vezane knjige – do 31. decembra 2017
Do 31. decembra 2017 sta še dve leti prehodnega obdobja za podjetnike, ki uporabljajo vezane knjige računov. Kljub temu, da zavezancem, ki uporabljajo vezane knjige, v tem času ne bo potrebno kupiti elektronskih naprav, bodo morali imeti namensko digitalno potrdilo za elektronsko podpisovanje, davčni organ pa bo moral imet zabeležene podatke o poslovnih prostorih. Računi, ki bodo izdani z uporabo vezane knjige, bodo morali biti v roku desetih delovnih dni od dneva izdaje potrjeni pri finančni upravi. Za pošiljanje podatkov bodo morali poskrbeti podjetniki.
Za male davčne zavezance
Za osebe, ki izpolnjujejo pogoje za male zavezance in račune izdajajo le nekajkrat letno, davčne blagajne ne bodo obvezne, bodo pa morale izdajati račune preko spletnega portala eDavki. Z izdajo računov bodo lahko uporabljali brezplačno aplikacijo, ki bo na voljo na spletni strani Fursa
Za kmetovalce, ki prodajajo neobdelane kmetijske in gozdarske pridelke
Kmetom, ki prodajajo izdelke iz osnovne kmetijske dejavnosti in jim torej že sedaj ni potrebno izdajati računov, ne bo potrebno uporabljati davčnih blagajn. Bo pa obvezna uporaba za kmete, ki že sedaj za poslovanje uporabljajo račune. Kmetje, ki letno izdajo majhno število računov, bodo za izdajo računov lahko uporabljali brezplačno aplikacijo spletni strani Fursa. Tudi ti kmetje spadajo v prehodno obdobje do leta 2017.