Spletno stran torej nujno potrebujemo – ali pa jo bomo zelo kmalu. In kako jo narediti? Skupaj z rastjo spletnih strani se je tudi pojavljalo vse več podjetji, ki se z njimi ukvarja. Pestra izbira in velika konkurenca je marsikaterega računalničarja prepričala, da se tudi sam začne ukvarjati z izdelavo spletni strani. Kot naročnik pa se moramo jasno zavedati, kaj sploh zahtevati od izdelovalca oziroma izdelovalcev spletne strani.
Ker je izdelovalec načeloma podjetje, ki se ukvarja s spletom ter spletnimi tehnologijami nam mora na tem področju nuditi svetovanje, od samih tehnologij in možnosti pa do varnostnih vidikov spletnih strani ter nenazadnje tudi oglaševanja na spletu. Podjetje nam mora poleg izdelave same strani urediti tudi gostovanje te strani na strežniku (bodisi na lastnih strežnikih ali pri specializiranih ponudnikih) ter domeno (da bo naša stran imela neko logično ime oziroma naslov URL). Glede na naše potrebe nam lahko pomaga pri izbiri same vrste strani – bodisi povsem statična stran (ki je načeloma le predstavitev podjetja na spletu) ali pa dinamična (interaktivna) stran, kot je na primer spletna trgovina.
Mnoga podjetja, imajo lastne rešitve za postavitev strani. Gre za tako imenovane CMS-je (Content Managment System) oziroma sisteme za upravljanje z vsebino, ki nam nudijo preprosto spreminjanje ter dodajanje vsebine na stran. V tem primeru (torej lastnega sistema) mora biti ta tehnologija redno posodobljena in mora podpirati zadnje tehnologije, predvsem zadnje različice vseh najbolj popularnih spletnih brskalnikov, ki smo jih že opisali v članku na to temo. Če pa podjetje uporablja že narejeno rešitev (bodisi plačljivo, bodisi brezplačno oziroma odprto-kodno) pa mora redno skrbeti za nadgrajevanje na zadnjo stabilno različico – le tako lahko zagotovi varno in stabilno delovanje strani. V vsakem primeru pa nam mora ponuditi možnost izvoza naših podatkov oziroma podatkovne baze. Tako nismo zaklenjeni le na enega ponudnika, ampak ga lahko kasneje brez večjih težav zamenjamo. Priporočljivo je tudi, da podjetje uporablja odprto-kodne rešitve, ki jih lahko kasneje prilagodi kdorkoli, ki ima za to potrebno znanje. V nasprotnem primeru bomo morali pri menjavi ponudnika spletne strani, celo stran postaviti znova.
Poleg same strani nam mora podjetje tudi pomagati pri njeni uporabi, vsaj da nas nauči delati s stranjo. Tako bomo lahko sami po potrebi dodajali vsebino, denimo nove produkte ali cenike. Dogovoriti se moramo tudi za tehnično pomoč v primeru, da gre kaj narobe (kar se v računalništvu, žal, rado dogaja).
Okvirni cenik:
Cene spletnih strani so sicer močno odvisne od več dejavnikov, še najbolj pa od same kompleksnosti strani. Če gremo po vrsti, so informativne cene za posamezne tipe strani naslednje:
- Preprosta, statična stran, narejena večinoma v HTMLju ter CSSu: do 500 EUR.
- Osnovna dinamična stran, narejena večinoma v določenem CMSju (kjer lahko sami urejamo vsebino): od 700 do 1500 EUR.
- Napredna stran s širšo funkcionalnostjo (npr. spletna trgovina, forum): od 2000 EUR naprej.
Avtor: Jure Forstnerič
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.