Kako pomembno je zagotavljanje lastne identitete na spletu?

Na spletu pa stvari žal niso tako preproste. Osebnih izkaznic tako rekoč ni – nimamo načina, s katerim bi nedvoumno vedli, s kom imamo opravka. Pri navadnih uporabnikih je to večinoma le nevšečnost, pri podjetjih pa je zagotavljanje identitete ključ do uspešnega poslovanja. Našim uporabnikom, bodisi strankam bodisi poslovnim partnerjem, moramo zagotoviti, da so dejansko v stiku z nami in ne s kakim prevarantom.

Težava je sama odprtost spleta – vsakdo lahko postavi kakršno koli stran si želi. Tudi domeno lahko ima kakršno koli, seveda če še ni oddana. Vsak lahko torej registrira domeno www.lepaprijaznabanka.si in na njej postavi stran, ki je na pogled enaka kaki bančni strani. Tu pa veselo (a nelegalno) zbira podatke nič hudega slutečih uporabnikov. Taki primeri se vse prepogosto dogajajo, pojav pa imenujemo Phishing (priporočamo ogled našega članka o najbolj pogostih spletnih prevarah).

Pri drugih gospodarskih panogah mogoče ni tako resnih težav kot pri bančništvu, a vseeno moramo imeti s strankami pristen kontakt. V nasprotnem primeru nam lahko neka tuja oseba oziroma spletna stran izjemno škodi – lahko nam spelje stranke ali pa škoduje našemu ogledu.

Osnovni način, ki se na spletu uporablja za zagotavljanje identitete, so certifikati SSL. A tu je težava v tem, da si lahko tak certifikat kupi vsak, ki ima zanj dovolj denarja, osnovni certifikati pa so relativno poceni (nekaj sto dolarjev). Pri teh certifikatih praktično ni preverjanja podjetja, ki kupuje certifikat. Tako je znan primer kitajskega podjetja, ki je obstajalo vsega par tednov, vmes imelo drag in ugleden SSL certifikat znanega ponudnika, prodajalo pa karte za Olimpijske igre na kitajskem. Po parih tednih je podjetje preprosto izginilo, kupci kart pa teh niso nikoli videli (svojega denarja pa tudi ne).

Trenutno najbolj zanesljiv način, da na spletu dokažemo svojo identiteto so certifikati podjetja Company On Net™. Gre za nadnacionalno podjetje, ki izdaja spletne certifikate, vendar jih ne izdajo komur koli. Podjetje je povezano z eno izmed največjih svetovnih bonitetnih hiš, Coface, v nekaterih državah (denimo Sloveniji) pa tudi z gospodarskimi zbornicami. Te, t.i. verifikatorji nato preverijo obstoj in pravilnost podatkov podjetja, ki želi pridobiti omenjen certifikat. Pri nekaterih se preveri tudi finančno oziroma bonitetno stanje podjetja – koliko časa posluje, kako uspešno posluje, itd. Vsi te podatki so nato objavljeni na t.i. verificirani strani.

Pri tem certifikatu dodamo na svojo spletno stran žig Company On Net™, klik stranke nanj pa preko varne povezave vodi do certifikata z osnovnimi podatki o podjetju, od tam naprej pa do varne spletne strani (za katero stoji sam Company On Net), kjer lahko preverimo vse podatke o lastniku in upravitelju spletne strani. S tem certifikatom tako dobimo tudi na internetu neko sidro in način, s katerim strankam in poslovnim partnerjem damo zaupanje v nas in našo spletno stran.

Več o certifikatu Company On Net™ si preberite na domači strani slovenskega zastopništva – si.company-on.net.

 

Avtor: Jure Forstnerič

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.