Seveda je uporabnikom to samoumevno, pomembno je le, da YouTube čim hitreje predvaja glasbo in posnetke smešnih živali. Doba spletne komercializacije se naj bi uradno začela leta 1993 in od takrat naprej, je šlo eksponentno vse samo še navzgor. Pa vendar, v zadnjih dveh desetletjih so se pojavila velika imena, ki so ujela in obdržala svetovno pozornost; Google, Microsoft, Amazon, Yahoo, Apple in mnogi drugi. Vprašanje, ki si ga ob tem lahko zastavimo, je; Zakaj ravno ta imena? Na to vprašanje bomo odgovorili v nadaljevanju.
Boj oblačkov in njihova prihodnost
Ob besedni zvezi »spletni iskalnik« večina najprej pomisli na Google, slovenski otroci 90-tih mogoče tudi na Najdi.si in staro dobro Matkurjo – ki je pravzaprav imenik. Google je opravičeno, z več kot milijardo obiskovalcev mesečno, daleč spredaj pred Bingom in Yahoojem. Poleg spletnega iskalnika pa ponuja stric Google ogromno preostalih aplikacij, ki odlično sinhronizirajo z operacijskemu sistemu Android – G-mail, Google maps, in še nekoliko zelen, Google Drive, ki v svojem oblačku ponuja 15 GB brezplačnega prostora.
Ravno spletni oblaček je tisti, ki obljublja silovite spremembe na področju rabe, shranjevanje in deljenja datotek. Tudi vodilna spletna trgovina Amazon je pred kratkim ustvarila svoj popolnoma nov oblaček in aplikacijo, Amazon Cloud Drive, ki je zadala močan udarec ponudnikom spletnega shranjevanja, kot so Google, Dropbox in Microsoft. Zdaj lahko s solzami v očeh opazujejo, kako Amazon svojim uporabnikom ponuja neomejeno količino spletnega prostora za samo 59,99 dolarja letno in trimesečno poskusno dobo. Boj med oblački se zagotovo še ni zaključil, in je le vprašanje časa, kdaj se eden od velikanov spomni nečesa ugodnejšega in uporabniku prijaznejšega. Pa vendar, tudi velikani kdaj združijo moči.
Kakšno vlogo igra infrastruktura?
Vlaganje in nadgrajevanje infrastrukture je tisto, česar se velika imena največkrat poslužujejo, in to ne samo Google, Amazon ali Microsoft, ampak tudi velikani spletnega igralništva, kot je Poker Stars, ki z zmogljivo infrastrukturo svojim obiskovalcem omogoča tekoče spletno igranje. V povprečju spletna igralnica zdeli karte približno 700-krat na sekundo, kar od strežnikov zahteva zmogljivost na najvišji ravni. Morebitne prekinitve med igro ne bi bile le moteče in nadležne, temveč bi igralce lahko dobesedno stale denarja. Pri ponudniku spletnih iger se trudijo narediti vse, da bi to preprečili.
Airbnb, ponudnik počitniških domov med uporabniki, je še en od velikanov, ki uživa v jadranju na oblaku, saj storitve strani gostujejo izključno v njem. Airbnb je, tako kot mnogi, shranjeval podatke s pomočjo podatkovne baze MySQL, a jih je pred kratkim selil na sistem RDS (Relational Database Service), ki ga ponuja Amazon. Migracija je Airbnbu omogočila neprestano rast in spopadanje z ogromno količino podatkov, ki jih ustvarijo uporabniki strani. Zaradi poudarka na kakovosti fotografij in podrobnih opisov domov, ki jih ponujajo uporabniki, je Airbnb s ciljem, da zagotovi najboljšo uporabniško izkušnjo, moral zagotoviti neovirano delovanje strežnikov.
Kaj pa trženje?
Zagotovo sta trženje in poslovni načrt za podjetja najpomembnejša dejavnika 21. stoletja, saj brez dobrega načrta ne boste prišli daleč, tudi takrat, ko imate v mislih potencialno najboljšo idejo ali produkt. Po tem je zagotovo najbolj poznano podjetje Apple, saj je pri trženju vedno korak pred drugimi in zaradi tega dosega sam vrh najdražjih imen v svetu. To dosega na več načinov, eden od njih je, da zaposlujejo ljudi, ki so predani podjetju in njegovim strankam. Za podjetje Apple zagotovo velja tudi to, da nekaj povprečnega spremenijo v nekaj estetskega in inovativnega. Odličen primer je iMac, saj je v nasprotju s skoraj vsemi elementi, ki so prej veljali za namizni računalnik.
Igra prestolov je trenutno zagotovo ena najbolj gledanih serij na svetu. Podjetje Hootsuite je to popularnost izkoristilo v svoje dobro in ustvarilo čisto svoj predstavitveni spot v slogu priljubljene TV serije. Ne le to, da je zadeva videti čudovito, ampak je to tudi odlična tržna poteza, ki hitro nabira pozitivne povratne informacije pri uporabnikih in podjetjih. Hootsuite ponuja platformo, s katero je možno hitro in učinkovito upravljati s socialnimi profili z enega mesta.
To je zelo priročno za uporabnike, ki so aktivni na več kot enem družabnem omrežju in hočejo hitro komunicirati z vsemi profili hkrati. Lahko se oddahnemo, saj to končno pomeni konec vojne s številnimi odprtimi zavihki v svojem spletnem brskalniku.