V sklopu raziskave je bilo ugotovljeno, da Facebook in Google od uporabnikov pridobita velike količine osebnih podatkov. Če uporabnik namreč sprejme privzete nastavitve, kar naredi večina, saj se jim ne ljubi ukvarjati z vsemi podrobnostmi, te zelo posegajo v njegovo zasebnost. Seveda imajo uporabniki možnost, da nastavitve v vsakem trenutku spremenijo v »bolj prijazne«, vendar pa je postopek za to dolg in neprijazen. To seveda številne odvrne.
Poleg tega je bilo ugotovljeno tudi to, da so nekatere ključne informacije, ki vodijo do nastavitev zasebnosti, celo izpuščene. Tako Facebook kot Google uporabljata številne taktike, s katerimi uporabnike prisilita k temu, da delijo čim večje količine osebnih podatkov.
Na kakšen način se torej lotevata tega področja:
- Prek standardnih nastavitev. Privzete nastavitve, ki jih izbere večina uporabnikov, so namreč najmanj zasebnosti prijazna;
- Tudi tistim uporabnikom, ki grejo skozi vse potrebne korake, da bi izbrali drugačne nastavitve, je deljenje osebnih podatkov na različnih področjih predstavljeno kot nekaj, od kar imajo korist oni sami. Prav zato se dostikrat odločijo, da bodo določene zasebne podatke še naprej delili;
- Sistem tako pri Googlu kot Facebooku je narejen na način, da je izbira nastavitev, prijaznih do zasebnosti uporabnikov, bistveno bolj komplicirana in zahteva več korakov. Na tak način dosežeta, da se manj ljudi odloči za to izbiro;
- Kljub temu, da dobi uporabnik ob pregledu vseh nastavitev in možnosti njihove spremembe vtis, da ima možnost izbire in da je varen, pa temu ni čisto tako. Veliko informacij v zvezi z zbiranjem njihovih osebnih podatkov mu je namreč zamolčanih. Že s tem, ko se odloči, da pristane na uporabo enega od njiju, avtomatsko sprejme njihove pogoje. Pri tem se pogosto niti ne zaveda, kakšni so.
Vir: safe.si