E-blagajna je celovit sistem, ki zadovoljuje vse zakonske predpise za gotovinsko poslovanje, poleg tega pa uporabniku, torej podjetniku ali njegovim zaposlenim, v veliki meri tudi olajša poslovanje. Uporablja se jo v vseh vrstah maloprodaje, kjer se za izdelke in storitve plačuje z gotovino (denarjem, čeki, plačilnimi in kreditnimi karticami itd.,), torej se plačila ne izvajajo na transakcijski račun v negotovinski obliki.
E-blagajna ni nujna zgolj zaradi uvedbe davčnih blagajn
S pričetkom leta 2016 so se pri nas uvedle tako imenovane davčne blagajne, s katerimi Finančna uprava skrbi, da se v posel vnaša več discipline in preglednosti, ki pomagata zagotoviti plačilo davkov, preprečujeta sivo ekonomijo in tudi nelojalno konkurenco, ki škoduje dobrim ter zakonitim podjetjem. Tako imenovana e blagajna, ki izpolnjuje zahteve davčnih zakonov in predpisov, pa omogoča še veliko več. Že pred uvedbo davčnih blagajn je e-blagajna prišla prav vsem podjetjem, ki so želela celovit pregled nad svojim poslovanjem, saj je z njo enostavno slediti prodaji v večjem številu poslovalnic ter si tako precej olajšati pregled in prihraniti čas s »papirologijo«.
Različne oblike e blagajn
Ker blagajna ne skrbi zgolj za izstavljanje računov v skladu z davčno blagajno, je priporočljivo, da si v programskem smislu zagotovimo takšno, ki čim bolj ustreza naši dejavnosti. Medtem ko je za majhna maloprodajna podjetja običajno dovolj e blagajna, ki omogoča enostaven vnos artiklov in storitev (tudi preko zaslona na dotik ali preko čitalca) ter avtomatsko zaključuje in arhivira, se na primer za trgovine bolj priporoča e blagajna, ki hkrati skrbi tudi za vodenje zalog, fakturiranje dobavnic in druge funkcije. Spet drugače pa je, če se ukvarjate z gostinsko dejavnostjo.
Kakšna e blagajna je najbolj primerna za vas v programskem smislu, je torej v veliki meri odvisno od tega, s čim se ukvarjate in na kakšen način, zagotovo pa izbrati takšno, ki vam poslovanje kar najbolj poenostavi.