Davčne blagajne so za zavezance, ki izdajajo račune, za katere pričakujejo gotovinsko izplačilo, obvezne od 2. januarja 2016. Gotovinsko plačilo pomeni plačevanje z bankovci, kovanci, plačilno kartico ali čekom. Gre torej za vse načine plačila, pri katerih ne gre za nakazilo zneska direktno na transakcijski račun prejemnika. Druga možnost je izdajanje računov v fizični obliki, preko vezane knjige računov. Vseeno pa je podatke o tako izdanih računih naknadno treba preko aplikacije mini blagajna posredovati na FURS v obdelavo. Sprva je bilo predvideno, da se vezane knjige računov ne bo več dalo uporabljati v letu 2018, vendar so se predpisi na tem področju spremenili in bo možno na tak način izdajati račune tudi v bodoče.
Davčne blagajne
Davčne blagajne so sistem, ki omogoča Finančnemu uradu RS pregled nad izdanimi računi in njihovo potrjevanje. Na tak način je lažje nadzirati to področje. Da bi lahko izdajali račune na tak način, si morate predhodno zagotoviti ustrezno elektronsko napravo, tiskalnik za račune in ustrezno mesto za shranjevanje denarja. Obstaja pa tudi možnost, da se na računalnik prenese ustrezno programsko opremo. V tem primeru je treba dokupiti le tiskalnik za račune. Obstaja pa še aplikacija mini blagajna, ki se jo lahko prenese kar na pametni telefon ali na tablico.
Preden lahko začnete izdajati račune, morate pridobiti digitalno potrdilo. Ključnega pomena je tudi to, da imate dostop do interneta, saj ravno to omogoča prenos podatkov na FURS.
Vezane knjige računov
Mali zavezanci, ki izdajo le manjšo količino računov na mesec, se večinoma raje poslužujejo vezanih knjig računov. Vezano knjigo računov se da kupiti v knjigarnah. Račune se vpisuje na obrazce. Taka knjiga zadostuje za izdajo 50 računov. Je pa treba v roku 10 dni o izdaje računa, podatke o njem posredovati preko mini blagajne v pregled. V letu 2018 se obetajo spremembe, rok za posredovanje podatkov bo daljši. Podatke o izdanih računih bo treba posredovati do 10. dne v mesecu za pretekli mesec.