Za večino podjetnikov je najlažje, da se ob ustanovitvi podjetja odločijo za prijavo poslovnega naslova kar na domačem naslovu. To seveda pride v poštev le za tiste, ki opravljajo tiho dejavnost in ne potrebujejo posebnih poslovnih prostorov, poleg tega pa morajo v določenih primerih pridobiti tudi ustrezna soglasja. Ker pa poslovni naslov na domačem ni vedno najboljša ideja, je včasih bolje preučiti tudi alternative. Med temi gre izpostaviti predvsem dve: najem poslovnih prostorov ter virtualna pisarna. Najem poslovnih prostorov za mnoge podjetnike na začetku poslovne poti še ne pride v poštev, saj zahteva znatno finančno investicijo (predvsem v večjih krajih), medtem ko je virtualna pisarna priljubljena prav zaradi razmeroma ugodne cene.
Kaj pričakovati od virtualne pisarne?
Ponudbe za najem virtualne pisarne se seveda razlikujejo v mnogih lastnostih. Podjetnik vsekakor ne sme gledati samo na ceno, saj je ta zgolj pokazatelj drugih vključenih storitev. Osnova, ki jo mora nuditi vsaka ponudba, je poslovni naslov, kjer je možno prejemati pošto. To že zadostuje, da podjetnik lahko tam prijavi svoje podjetje. Takšen naslov je možno najeti že za zgolj nekaj evrov na mesec, kar je zanemarljiv strošek tudi za novopečene podjetnike!
V mnogih primerih pa podjetniki od virtualne pisarne pričakujejo več. Med storitvami, ki jih še lahko smatramo za osnovne, je prevzemanje priporočene pošte in faksov ter telefonsko ali elektronsko obveščanje o prispelih sporočilih. Teh storitev ni težko najti tudi v ugodnih ponudbah. Dodatne storitve, ki se jih lahko poslužujete pri tistih nekoliko dražjih ponudbah, pa vključujejo na primer uporabo sejne sobe in drugih prostorov, sprejemanje strank, skeniranje pošte …
Ponudbe mnogih ponudnikov so v tem oziru nekoliko prilagodljive, seveda pa se cena skladno viša. Vseeno pa je strošek bistveno manjši od tistega, ki ga zahteva najem poslovnih prostorov s privlačnim naslovom.