Gre za precej staro obliko spletnih goljufij, v katerih nepridipravi najprej vdrejo v elektronsko pošto, nato pa vsem kontaktom na seznamu pošljejo sporočilo, da nujno potrebujejo denar. Hkrati tudi spremenijo geslo, preko katerega uporabnik dostopa do svojega profila, ter tako uporabniku povsem onemogočijo dostop do svoje elektronske pošte, v marsikaterih primerih pa tudi izbrišejo uporabniški račun z vsemi podatki.
Kako preprečiti zlorabo moje e-pošte?
Da se kaj takega ne bi zgodilo tudi vam, poskrbite za močno kombinacijo uporabniškega imena in gesla, ki bi jo nepridiprav težko uganil. Pametno je tudi, da redno menjavate svoje geslo, ter da uporabljate različna gesla na različnih spletnih uporabniških profilih.
Za dodatno zaščito si lahko elektronsko pošto zaščitite tudi s preverjanjem v dveh korakih: preko gesla in mobilnega telefona, na katerega prejmete enkratno kodo, ki jo nato vnesete med postopkom prijave v vaš račun. Tovrstna zaščita se je doslej izkazala za izredno učinkovito, saj nepridipravom prepreči vstop v spletni račun, kljub temu da mu je morda že uspelo uganiti geslo.
Kako ukrepati, če prejmem pošto od nekoga, ki so mu zlorabili e-pošto?
In kako ukrepati, če v svoj elektronski predal prejmete pošto, v kateri vas prijatelj oziroma znanec naproša, da mu nakažete denar?
Najpomembneje je, da ne nasedete ukani.
Preverite način pisanja: bi vaš prijatelj uporabil takšne besede, kot ste jih prejeli v sporočilu? Poglejte tudi za morebitne tipkarske napake: nepridipravi namreč pogosto uporabljajo Googlov prevajalnik, ki pušča jasne sledi (neprava uporaba slovničnih časov, nekonsistentna raba spola, neprava raba velikih in malih začetnic ipd.).
In nenazadnje: ugotovite, na kakšen način bi vaš “prijatelj” želel, da mu nakažete željeni denar. Če omeni Western Union ali MoneyGram, nikar ne pošiljajte denarja, saj gre omenjeni združbi ne omogočata sledenja toku denarja in sta zato zelo priljubljeni orodji spletnih goljufov.
Vir: Vecer