V poslovnem svetu je dobra ideja vredna zlata. Pa ne samo ideje, tudi drugi sadovi trdega dela in temeljitega razmisleka, na primer izumi, izdelki, postopki, simboli in podobno. Ti predmeti so, v kolikor ne gre za fizične izdelke, lahko deležni posebne pravne zaščite, saj spadajo med intelektualno lastnino, kar lahko avtor oziroma lastnik izkoristi za tržne ali druge namene. A le, če ima ustrezno pravno podlago! Med vsebinami, pri katerih je tovrstna zaščita najbolj pomembna, so vsekakor tudi slogani, logotipi, simboli in drugi znaki, ki skrbijo za prepoznavnost podjetja, izdelka ali storitve. V takšnih primerih je nujno opraviti zaščito blagovne znamke, saj le zaščita blagovne znamke poskrbi za učinkovito poslovanje brez skrbi, da bi se z vašo intelektualno lastnino okoristil kdo drug.
Registracija znamke
Na srečo je registracija znamke hiter in enostaven postopek, katerega rezultat je močna pravna podlaga, ki omeji možnost zlorabe znamke in omogoča učinkovito tržno uporabo zaščitenih vsebin s strani lastnika. Za zaščito je treba najprej primerno oblikovati in pripraviti simbole, oddati vlogo in plačati pristojbino. Znamka se navadno registrira za določeno časovno obdobje, na primer za 10 let, poleg tega pa zaščita velja le na določenem geografskem območju, na primer v Sloveniji ali Evropi. Glede na to, kakšne vrste zaščito želite, je treba prijavo oddati na primeren naslov, razlikujejo se tudi stroški ob registraciji.
Kaj lahko zaščitimo kot znamko?
Znamka je precej nedoločen pojem, ki omogoča pravno zaščito intelektualne lastnine. Gre za znak ali kombinacijo znakov, ki grafično predstavljajo blago oziroma storitev ter omogoča ločevanje v primerjavi s konkurenco. Znamka torej lahko vključuje simbole, črke, besede, številke in druge podobe, v nekaterih primerih pa tudi zvok. Nekaj pozornosti gre posvetiti tudi barvam – zaščiteni znak je lahko črno-bel, lahko pa seveda tudi barven. Pravzaprav je zaščitena znamka lahko tudi samo kombinacija barv.