Če ste žrtev neplačevanja in vam poslovni subjekt ali fizična oseba navkljub sklepu pravnomočnega sodišča noče plačati računov in dolgov ali pa se plačevanju izmika z zapiranjem bančnega računa in spreminjanjem podjetja, potem to sodi med poslovne goljufije. Tako kot prekrške na internetu, morate tudi to prijaviti odgovornim institucijam, kot je policija.
Da bi se izognili nevarnostim neplačevanja, se poskušajte izogniti goljufom. Preden poslujete (sploh za večje vrednosti) z neznanimi podjetji in osebami, poskušajte pridobiti čim več informacij o tem, ali jim lahko zaupate. Preventivno ukrepanje je veliko cenejše, kot kasnejši nastali stroški ali celo škoda, kot je propad podjetja. Ena izmed preventivnih možnosti, pri zavarovanju pred neplačilom blaga ali storitve, je tudi faktoring. Pri tej storitvi bo faktor od podjetja odkupil terjatve in prevzel tveganje pred neplačilom.
Vsaka preventiva je skoraj največ, kar lahko storite, toda niti to ni nujno, da vas bo rešilo pred škodo. Če postanete žrtev poslovne goljufije, se oglasite na policijski postaji in podajte ovadbo. V Sloveniji so policijske postaje odprte 24 ur na dan z dežurnimi policisti, zato to lahko storite kadarkoli. Kršitelja prijavite lahko tudi preko telefonskega klica, v pisni in elektronski obliki.
V primerih poslovnih goljufij, morate predložiti vse dokumente ki jih imate in dokazujejo verodostojnost vaše ovadbe. Če boste podali krivo ovadbo, ste lahko drago kaznovani! Verodostojnost goljufije dokazujejo dokument, kot so računi, opomini, povratnice in podobno. Na žalost je postopek dolgotrajen, saj lahko traja celo več. Tukaj je spet odvisno kako hitro se bo obtoženi odzival na opomine in morebitne kaznovalne naloge ter kako spreten bo pri izmikanju.